Mjukilla on nyt talviale! Koko valikoima on 15-25% alennuksessa sunnuntaihin 24.1 asti
Tili

Usein kysyttyä

Vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin löydät kootusti tältä sivulta.

Ostajille

Miten toimitus tapahtuu?

Kuljetuspalvelu kattaa koko Suomen, poislukien Ahvenanmaan ja muut saaristoalueet. Toimitukset tehdään pääsääntöisesti joko Mjukin, Postin tai Hakosen toimesta. Toimitukset pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Tampereella sisältävät sisäänkantopalvelun asiakkaan näin halutessa. Postin rahtitoimituksissa ostajan on itse vastattava sisäänkannosta.

Voit lukea toimitusvaihtoehdoista Kuljetukset ja palautukset -sivulta.

Miten palautukset tapahtuu?

Ostaessasi Mjukilta sinulla on samat oikeudet, kuin uutta kalustetta ostaessasi. Kaikilla tuotteilla on etämyyntilainsäädännön mukaisesti 14 päivän palautusoikeus ja tyytyväisyystakuu.

Voit lukea enemmän palautuksista enemmän Kuljetukset ja palautukset -sivulta.

Mitä kuntoluokitukset tarkoittavat?

  • Upouusi: Täysin koskematon kaluste, joka ei ole ollut kotikäytössä
  • Ensiluokkainen: Loistavassa kunnossa oleva kaluste, jossa saattaa olla joitakin huomaamattomia jälkiä
  • Hyvä: Hyväkuntoinen kaluste, jossa vähäistä arkikäytöstä koitunutta kulumaa
  • Kohtalainen: Kaluste on kulunut käytössä ja siinä on joitakin kosmeettisia epäkohtia
  • Kulunut: Muuten korkealaatuinen tuote, joka on kulunut ajan myötä ja siinä on näkyviä naarmuja ja painaumia

Voinko maksaa erämaksulla tai laskulla?

Tarjoamme monipuoliset ja joustavat maksuvaihtoehdot. Maksut toimivat maksurajapintamme Paytrailin kautta, jonka kautta voit maksaa ostoksen joko pankki- tai luottokortilla, verkkomaksulla, MobilePaylla tai Collector-laskulla. Maksutavaksi on myös mahdollista valita Klarnan lasku. Laskuttajan maksuehdot löydät aina palveluntarjoajalta.

Myyjille

Mitä jos kalustettani ei saada myytyä?

Mjuk sitoutuu myymään kalusteita vähintään 8 kk ajan. Jos tuotetta ei kahdeksan kuukauden kuluessa ole saatu myytyä aktiivsesta markkinoinnista huolimatta, ottaa Mjuk yhteyden myyjään. Myyjän kanssa sovitaan tapauskohtaisesti tällöin joko myynnin jatkamisesta alempaan hintaan, kalusteen lahjoittamisesta hyväntekeväisyyteen, tai kalusteen palauttamisesta myyjälle. Myyjä voi tällöin noutaa tuotteet takaisin ilman kuluja.

Voiko yritys myydä Mjukin kautta?

Kyllä voi! Palvelu toimii melkein aivan samalla tavalla niin yrityksille, kuin yksityishenkilöillekin. Olemme avustaneet lukuisia yrityksiä myynnissä esimerkiksi muuton, tai remontin yhteydessä. Mjuk tekee myös yhteistyötä lukuisten kalustevalmistajien ja jälleenmyyjien kanssa. Kauttamme on helppo myydä esimerkiksi asiakaspalautuksia, showroom-kappaleita, valmistuksessa tai kuljetuksen aikana pieniä vaurioita kärsineitä huonekaluja, tai valikoimasta poistuvia malleja.

Lisätietoa löydät yrityssivultamme täällä tai voit olla yhteydessä yritysmyynneistämme vastaavaan Max Heinoon, osoitteessa max@mjuk.fi

Voinko myydä useamman tuotteen kerralla?

Onnistuu! Voit lisätä useamman tuotteen tiedot myyntilomakkeeseen myyntilomakkeemme kautta.

Mistä kaupungeista noudatte?

Teemme tällä hetkellä noutoja pääsääntöisesti pääkaupunkiseudulla ja sen välittömässä läheisyydessä. Palvelemme myös vuoroviikoin Turussa ja Tampereella. Helsingissä, Espoossa, Vantaalla noutoja on 4-5 päivänä viikossa. Noudot katsotaan aina tapauskohtaisesti, joten voit olla yhteydessä meihin myös muista alueista.

Mitä palvelu maksaa?

Sinun osuutesi myyjänä on 60% kalusteen nettomyyntihinnasta aina 700 € saakka ja 70% 700 € ylittävästä osuudesta. Mahdolliset noutokulut vähennetään ansainnasta tilityksen yhteydessä. Noutokulu määräytyy kalusteen kokoluokan mukaan ja on tuotekohtainen. Noutokulu on pienille kalusteille 15 €, keskisuurille kalusteille 45 € ja suurille kalusteille 69 €.

Verkkokaupassa näkyviin hintoihin on lisätty 11,9 % (sis. alv) transaktio-, säilytys- ja vakuutuskulu. Hinta-arvio annetaan aina nettohinnasta.

Mjuk vakuuttaa jokaisen myyntiin otettavan kalusteen myyjän suojaksi. Transaktio- ja vakuutuskulu kattaa myös myynnistä syntyvät välttämättömät kulut, kuten maksupalvelun tarjoajan kulut.

Mjuk saa siivunsa vasta, kun kaluste on onnistuneesti myyty, etkä saa koskaan erillistä laskua Mjukilta mistään palvelun osa-alueesta.

Mihin hinta-arvio perustuu?

Alustava myyntihinta arvioidaan kalusteen kunnon, iän, brändin, markkinahinnan ja kysynnän perusteella. Seuraamme myös omilla sivuillamme tarkkaan kalustekohtaisia klikkikertoja määrittääksemme, mitkä kalustetyypit saavat eniten kiinnostusta osakseen.

Kaluste laitetaan aina myyntiin hinta-arvion mukaisella tai korkeammalla hinnalla, pl. ne tilanteet, joissa kalusteen todetaan kuntotarkistuksen yhteydessä olevan huonomassa kunnossa, kuin myyjän ilmoituksen perustella on arvioitu. 

Tuotteista pyritään aina saamaan mahdollisimman hyvä hinta, mutta hintaa lasketaan hiljalleen automaattisesti, mikäli kaluste ei löydä uutta kotiaan korkeammalla hinnalla.  Mikäli tuotteen kuntoluokitus ei laske laatutarkastuksen yhteydessä, pitää Mjuk myyntihinnan verkkosivuillaan hinta-arvion mukaisena vähintään puolitoista kuukautta, tai vastaavasti premium-tuotteiden kohdalla vähintään 9 viikkoa. 

Hinnoittelumallimme tavoitteena on löytää tasapaino, joka mahdollistaa sekä ripeän myyntiajan, että mahdollisimman hyvän myyntituoton.

Onko myytävällä tuotteella pohjahinta?

Palvelumme on suunniteltu siten, että Mjuk on aina samassa veneessä myyjän kanssa. 

Haluamme, että tuotteet myydään nopeasti, mutta saat myös reilun hinnan kalusteestasi.

Tuotteen julkaisemisen jälkeen Mjuk seuraa aktiivisesti kalustekohtaista kysyntää ja klikkikertoja ja hintaa voidaan asteittain laskea. Mjuk pidättää oikeuden laskea tuotteen myyntihintaa alkuperäisen hinta-arvion alarajasta prosessin aikana 70 %. Näin alas hintaa ei kuitenkaan lasketa, ellei kalusteme aktiivisesta markkinoinnista huolimatta ole mennyt kaupaksi muutaman kuukauden aikana.

Premium-tuotteiden kohdalla pohjahinta on maksimissaan 30 % alempi, kuin alkuperäisen hinta-arviohaarukan alaraja. Premium-tuotteiksi luokitellaan pääosin kansainvälisesti tunnetut, tai uniikit vintage- tai designkalusteet. 

Myös muut jälleenmyyntiarvoltaan korkeahintaiset tuotteet voivat tapauskohtaisesti saada premium-luokituksen. Mjuk ilmoittaa aina erikseen myyjälle, jos kaluste luokitellaan premium-tuotteeksi.

Kuinka kauan myynti kestää?

Keskimääräinen myyntiaika on n. kolme viikkoa, mutta tarkkaa arviota emme osaa etukäteen antaa. Tavoitteemme on, että tuotteet julkaistaan Mjukin verkkokaupassa ja muissa kanavissa viimeistään viikko noudon jälkeen. Julkaistu saattaa kuitenkin venyä, jos tuotteita on kuvausjonossa normaalia enemmän, tai esimerkiksi siinä tapauksessa, jos kaluste vaatii esim. pesua tai muita toimenpiteitä.

Kuinka saan rahani?

Mjuk maksaa myyntituottoja kahdesti kuukaudessa kaikille myyjille, joille on kertynyt ansaintoja maksupäivänä. Maksupäivät ovat kuukauden 15. päivä ja 30. päivä, tai sitä seuraava arkipäivä. Pidämme sinut ajan tasalla myynnin eri vaiheista. Ansainnat kertyvät, kun 14pv lakisääteinen palautusoikeus on umpeutunut. Ansainnat maksetaan suoraan tilille.

Yleisimpiin kysymyksiin löydät vastaukset täältä – jos kuitenkin jokin jäi vielä askarruttamaan, voit lähettää säköpostia osoitteeseen myynti@mjuk.fi niin autamme!