👻

    Usein kysyttyä

    Vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin löydät kootusti tältä sivulta.

    Ostajille

    Miten toimitus tapahtuu?

    Kuljetuspalvelu kattaa koko Suomen, poislukien Ahvenanmaan ja muut saaristoalueet. Toimitukset tehdään pääsääntöisesti joko Mjukin, Postin tai Hakosen toimesta. Toimitukset pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Tampereella sisältävät sisäänkantopalvelun asiakkaan näin halutessa. Postin rahtitoimituksissa ostajan on itse vastattava sisäänkannosta.

    Voit lukea toimitusvaihtoehdoista täältä: Kuljetukset ja palautukset.

    Miten palautukset tapahtuu?

    Ostaessasi Mjukilta sinulla on samat oikeudet, kuin uutta kalustetta ostaessasi. Kaikilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus ja tyytyväisyystakuu.

    Voit lukea enemmän palautuksista enemmän Kuljetukset ja palautukset -sivulta.

    Mitä kuntoluokitukset tarkoittavat?

    • Upouusi: Täysin koskematon kaluste, joka ei ole ollut kotikäytössä
    • Ensiluokkainen: Loistavassa kunnossa oleva kaluste, jossa saattaa olla joitakin huomaamattomia jälkiä
    • Erittäin hyvä: Kalusteessa saattaa esiintyä pieniä käytön jälkiä, jotka eivät vaikuta huonekalun yleisilmeeseen
    • Hyvä: Hyväkuntoinen kaluste, jossa vähäistä arkikäytöstä koitunutta kulumaa
    • Kohtalainen: Kaluste on kulunut käytössä ja siinä on joitakin kosmeettisia epäkohtia
    • Kulunut: Korkealaatuinen tuote, joka on kulunut ajan myötä ja siinä on näkyviä naarmuja ja painaumia

    Voinko maksaa erämaksulla tai laskulla?

    Tarjoamme monipuoliset ja joustavat maksuvaihtoehdot. Maksut toimivat maksurajapintamme Paytrailin kautta, jonka kautta voit maksaa ostoksen joko pankki- tai luottokortilla, verkkomaksulla, MobilePaylla tai Collector-laskulla. Maksutavaksi on myös mahdollista valita Klarnan lasku. Laskuttajan maksuehdot löydät aina palveluntarjoajalta.

    Myyjille

    Mitä jos kalustettani ei saada myytyä?

    Mjuk sitoutuu myymään kalusteita vähintään 8 kk ajan. Jos tuotetta ei kahdeksan kuukauden kuluessa ole saatu myytyä aktiivisesta markkinoinnista huolimatta, ottaa Mjuk yhteyden myyjään. Myyjän kanssa sovitaan tapauskohtaisesti tällöin joko myynnin jatkamisesta alempaan hintaan, kalusteen lahjoittamisesta hyväntekeväisyyteen, tai kalusteen palauttamisesta myyjälle. Myyjä voi tällöin noutaa tuotteet takaisin ilman kuluja.

    Voiko yritys myydä Mjukin kautta?

    Kyllä voi! Palvelu toimii melkein aivan samalla tavalla niin yrityksille, kuin yksityishenkilöillekin. Olemme avustaneet lukuisia yrityksiä myynnissä esimerkiksi muuton, tai remontin yhteydessä. Mjuk tekee myös yhteistyötä lukuisten kalustevalmistajien ja jälleenmyyjien kanssa. Kauttamme on helppo myydä esimerkiksi asiakaspalautuksia, showroom-kappaleita, valmistuksessa tai kuljetuksen aikana pieniä vaurioita kärsineitä huonekaluja, tai valikoimasta poistuvia malleja.

    Lisätietoa löydät yrityssivultamme täällä.

    Voinko myydä useamman tuotteen kerralla?

    Onnistuu! Voit lisätä useamman tuotteen tiedot myyntilomakkeeseen. Voit myydä vaikka kaikki kalusteet joita et nää tarvitse esimerkiksi muuton yhteydessä.

    Mistä kaupungeista noudatte?

    Teemme tällä hetkellä noutoja pääsääntöisesti pääkaupunkiseudulla ja sen välittömässä läheisyydessä. Palvelemme myös vuoroviikoin Turussa ja Tampereella. Helsingissä, Espoossa, Vantaalla noutoja on 4-5 päivänä viikossa. Noudot katsotaan aina tapauskohtaisesti, joten voit olla yhteydessä meihin myös muista alueista.

    Kuka näkee myynti-ilmoitukseni?

    Tuotteet ovat myynnissä Mjukin verkkokaupassa sekä Suomessa että Ruotsissa. Mjuk markkinoi tuotteita omille käyttäjilleen sekä muun muassa Facebookissa, Instagramissa sekä Googlen kautta maksimoidakseen julkaisun kattavuuden. Valikoituja tuotteita mainostetaan myös muilla markkinpaikoilla kuten Torissa tai Ruotsin Blocketissa.

    Mitä palvelu maksaa?

    Myyjänä saat 55 % tuotteen arvosta aina 700 € saakka ja 75 % osuudesta, joka ylittää 700 €. Noutokulu määritellään huonekalun kokoluokan mukaan ja vähennetään myyntivoitosta maksun yhteydessä. Näet aina tuottoarviosi Mjuk-sivuillasi. Tuotteen julkaisun yhteydessä hintaan lisätään transaktiokulu, jonka tuotteen ostaja maksaa, eikä tämä vaikuta tuottoosi. Selvitä täällä kuinka paljon voit ansaita myymällä huonekalusi tai sisustusesineesi Mjukin avulla. Arvion saatuasi voit rauhassa miettiä, haluatko laittaa huonekalusi myyntiin. Mahdolliset noutokulut vähennetään ansainnasta tilityksen yhteydessä. Noutokulu määräytyy kalusteen kokoluokan mukaan ja on tuotekohtainen. Noutokulu on pienille kalusteille 20 €, keskisuurille kalusteille 50 € ja suurille kalusteille 75 €. Jos myyt suuremman määrän kalusteita kerralla laskemme tottakai noutokulua.

    Verkkokaupassa näkyviin hintoihin on lisätty 14,9 % (sis. alv) transaktio-, säilytys- ja vakuutuskulu. Hinta-arvio annetaan aina nettohinnasta.

    Mjuk vakuuttaa jokaisen myyntiin otettavan kalusteen myyjän suojaksi. Transaktio- ja vakuutuskulu kattaa myös myynnistä syntyvät välttämättömät kulut, kuten maksupalvelun tarjoajan kulut.

    Mjuk saa siivunsa vasta, kun kaluste on onnistuneesti myyty, etkä saa koskaan erillistä laskua Mjukilta mistään palvelun osa-alueesta.

    Mihin hinta-arvio perustuu?

    Alustava myyntihinta arvioidaan kalusteen kunnon, iän, brändin, markkinahinnan ja kysynnän perusteella. Seuraamme myös omilla sivuillamme tarkkaan kalustekohtaisia klikkikertoja määrittääksemme, mitkä kalustetyypit saavat eniten kiinnostusta osakseen.

    Kaluste laitetaan aina myyntiin hinta-arvion mukaisella tai korkeammalla hinnalla, pl. ne tilanteet, joissa kalusteen todetaan kuntotarkistuksen yhteydessä olevan huonomassa kunnossa, kuin myyjän ilmoituksen perustella on arvioitu.

    Tuotteista pyritään aina saamaan mahdollisimman hyvä hinta, mutta hintaa lasketaan hiljalleen automaattisesti, mikäli kaluste ei löydä uutta kotiaan korkeammalla hinnalla.

    Hinnoittelumallimme tavoitteena on löytää tasapaino, joka mahdollistaa sekä ripeän myyntiajan, että mahdollisimman hyvän myyntituoton.

    Onko myytävällä tuotteella pohjahinta?

    Niissä tapauksissa, joissa kalusteen myyntiaika on huomattavasti ennakoitua pidempi, pidättää Mjuk oikeuden laskea hintaa kokonaisuudessaan 50 % alustavan hinta-arvion alarajasta. Hintaa lasketaan asteittain myyntiprosessin aikana kuuden kuukauden kuluessa.

    Kuinka kauan myynti kestää?

    Keskimääräinen myyntiaika on n. kolme viikkoa, mutta tarkkaa arviota emme osaa etukäteen antaa. Tavoitteemme on, että tuotteet julkaistaan Mjukin verkkokaupassa ja muissa kanavissa viimeistään viikko noudon jälkeen. Julkaisu saattaa kuitenkin venyä, jos tuotteita on kuvausjonossa normaalia enemmän, tai esimerkiksi siinä tapauksessa, jos kaluste vaatii esim. pesua tai muita toimenpiteitä.

    Kuinka saan rahani?

    Mjuk maksaa myyntituottoja kahdesti kuukaudessa kaikille myyjille, joille on kertynyt ansaintoja maksupäivänä. Maksupäivät ovat kuukauden 15. päivä ja 30. päivä, tai sitä seuraava arkipäivä. Pidämme sinut ajan tasalla myynnin eri vaiheista. Ansainnat kertyvät, kun 14 päivän palautusoikeus on umpeutunut. Ansainnat maksetaan suoraan tilille.

    10% alennusta seuraavasta ostoksestasi

    Tilaamalla uutiskirjeemme saat 10% alennusta seuraavasta ostoksestasi. Lisäksi kuulet huipputarjouksista sekä muista eduista ennen muita. Win-win! Etua ei voi yhdistää muihin tarjouksiin.