Usein kysyttyä

Saamme paljon kysymyksiä pelveluumme liittyen. Täältä löydät vastaukset yleisimpiin.

Ostajille

Miten toimitus tapahtuu?

Kuljetuspalvelu kattaa toimitukset eri puolelle Manner-Suomea. Toimitukset tehdään Mjukin, Posti tai Hakosen toimesta. Kaikki suuret kalusteet kannetaan aina asuntoon / talon sisään. PK sedulla, Turussa ja Tampereella mutta maakuntiin tehtävissä Postin rahtitoimituksissa ostajan on itse vastattava sisäänkannosta.

Voit lukea toimitusvaihtoehdoista meidän Kuljetukset ja palautukset sivulla.

Miten palautukset tapahtuu?

Ostaessasi Mjukilta sinulla on samat oikeudet kuin uutta kalustetta ostaessa. Kaikilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus ja tyytyväisyystakuu.

Voit lukea enemmän palautuksista meidän Kuljetukset ja palautukset sivulla.

Mitä kuntoluokitukset tarkoittavat?

  • Upouusi: Täysin koskematon kaluste, joka ei ole ollut käytössä
  • Ensiluokkainen: Loistavassa kunnossa oleva kaluste, jossa saattaa olla joitakin huomaamattomia jälkiä käytöstä
  • Hyvä: Hyväkuntoinen kaluste, jossa vähäistä arkikäytöstä koitunutta kulumaa
  • Kohtalainen: Kaluste on kulunut käytössä ja siinä on joitakin kosmeettisia epäkohtia
  • Kulunut: Muuten korkealaatuinen tuote, joka on kulunut ajan myötä ja siinä on näkyviä naarmuja ja painaumia

Voinko maksaa erämaksulla tai laskulla?

Tarjoamme monipuoliset maksutavat ja voit myös ostaa tuotteita 14pv laskulla tai jopa 36 kk erämaksulla Klarnan tai Paytrailin Collectorin kautta. Pääset valitsemaan maksutavan verkkokaupan kassalla.

Myyjille

Mitä jos kalustettani ei saada myytyä?

Mjuk sitoutuu myymään kalusteita vähintään 8 kk ajan. Kahdeksan kuukauden kuluttua, mikäli kalustetta ei ole jostain syystä saatu myytyä, vaikka kalustetta on aktiivisesti markkinoitu, Mjuk ottaa yhteyden myyjään, Myyjä saa tässä tapauksessa päättää mitä kalusteelle tehdään. Myyjän voi noutaa kalusteen takaisin, Mjuk voi jatkaa myyntiä alemmalla hinnalla tai lahjoittaa kalusteen myyjän puolesta hyväntekeväisyyteen. Mistään näistä toimenpiteistä ei synny kuluja myjälle.

Voiko yritys myydä Mjukin kautta?

Kyllä voi! Palvelu toimii melkein aivan samalla tavalla yrityksille kuin yksityishenkilöille. Olemme auttaneet monta yritystä myymään kalusteita muuton tai remontin yhteydessä. Mjuk tekee yhteistyötä lukuisten kalustevalmistajien ja jälleenmyyjien kanssa. Mjukin kautta on helppo myydä esimerkiksi palautuneita kalusteita, showroom-kappaleita, valmistuksessa tai kuljetuksen aikana pieniä virheitä saaneita huonekaluja taikka valikoimasta poistuvia malleja. Lisätietoa löydät Yrityksille sivulta tai voit olla yhteydessä tiimimme yrityskumppanuus vastaavaan, Maxiin, osoitteessa max@mjuk.fi

Voinko myydä useamman tuotteen kerralla?

Onnistuu! Voit lisätä useamman tuotteen myyntilomakkeessa Myy Kalusteita sivulla. Mikäli olet esim. muuttamassa ja haluat myydä yli 6 kalustetta kerralla voit ottaa yhteyden suoraan asiakaspalveluumme myy@mjuk.fi niin autamme! Missä kaupungeissa tuotteen nouto onnistuu? Palvelemme tällä hetkellä myyjiä pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Turussa. Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja alueen välittömässä läheisyydessä noutoja on 4-5 päivänä viikossa. Tampereella ja Turussa vierailemme yleensä kaksi kertaa kuukaudessa ja avaamme pian lisää noutovaihtoehtoja.

Mitä palvelu maksaa?

Myyjä ansaitsee 60% nettomyyntihinnasta 700€ saakka ja 70% nettomyyntihinnan osuudesta, joka ylittää 700€. Jos valitset Mjukin noutopalvelun kalusteille, nettomyyntihinnasta peritään noutokulu, joka on 10€ pienten, 35 € keskisuurten ja 65€ suuriksi luokiteltavien Kalusteiden kohdalla. Mjukin provisio ja myyjän ansainta lasketaan transaktio- ja vakuutuskulujen jälkeisestä nettomyyntihinnasta. Hinta-arvio annetaan aina nettohinnasta. Verkkokaupassa näkyviin hintoihin on lisätty 8,6 % (sis. alv) transaktio- ja vakuutuskulu myyntihinnasta. Mjuk vakuuttaa jokaisen myyntiin otettavan kalusteen myyjän suojaksi. Transaktio- ja vakuutuskulu kattaa myynnistä syntyvät välttämättömät kulut eli maksuvälinepalkkiot, käsittelykulut ja myytävien kalusteiden vakuutuksen. Mjuk saa ainoastaan siivunsa, kun kaluste on onnistuneesti myyty, etkä saa koskaan erillistä laskua Mjukilta mistään palvelun osa-alueesta kuten kuvauksesta, varastoinnista tai kalusteen markkinoinnista.

Mihin hinta arvio perustuu?

Myyntihinta asetetaan kalusteen kunnon, iän, merkin, markkinahinnan ja kysynnän perusteella. Seuraamme tarkkaan markkinakysyntää ja kalustekohtaisi klikkikertoja määrittääksemme mitkä kalustetyypit saavat kiinnostusta osakseen. Kaluste laitetaan aina myyntiin hinta-arvion mukaisella tai korkeammalla hinnalla ja alkuperäinen hinta pidetään aina vähintään 2 viikkoa, ellei hinnoittelussa heti tuotteen julkaisun jälkeen havaita huomattavaa virhettä.

Onko myytävällä tuotteella pohjahinta?

Palvelumme on suunniteltu niin, että Mjuk on samassa veneessä myyjän kanssa. Haluamme, että saat aina reilun hinnan kalusteestasi ja että tuotteet myydään nopeasti. Tuotteen julkaisemisen jälkeen Mjuk seuraa aktiivisesti kalustekohtaista kysyntää ja klikkikertoja ja hintaa voidaan asteittain muokata. Mjuk pidättää oikeuden laskea myyntihintaa alkuperäisen hinta-arvion alarajasta prosessin aikana 70 %. Näin alas hintaa ei kuitenkaan lasketa, ellei Kalusteen kunto ole merkittävästi huonompi kuin Myyjältä saaman tiedon perusteella on oletettu, tai Kaluste ei aktiivisesta markkinoinnista huolimatta ole mennyt kaupaksi muutaman kuukauden aikana. Premium-tuotteiden kohdalla pohjahinta on maksimissaan 30 % alempi, kuin alkuperäisen hinta-arviohaarukan alaraja. Premium-tuotteiksi luokitellaan pääosin kansainvälisesti tunnetut, tai uniikit vintage-designkalusteet, mutta myös muut jälleenmyyntiarvoltaan korkeahintaiset tuotteet voivat tapauskohtaisesti saada Premium-luokituksen. Mjuk ilmoittaa aina erikseen myyjälle, jos Kaluste luokitellaan Premium-tuotteeksi. Mjuk ei laske myyntihintaa tämän alle ilman myyjältä erikseen saatua suostumusta.

Kuinka kauan myynti kestää?

Julkistuksen jälkeen keskimääräinen myyntiaika on noin 3 viikkoa mutta se vaihtelee paljon tuotetyypin mukaan. Tavoitteemme on, että tuotteet julkaistaan Mjukin verkkokaupassa ja muissa kanavissa viimeistään viikko noudon jälkeen. On kuitenkin mahdollista, jos kysyntä äkillisesti kasvaa, että kestää hieman pitempään saada tuotteita kuvattua. Jos huonekalu vaati jotain tiettyä toimenpiteitä, on mahdollista, että julkistaminen kestää pitempään, esimerkiksi jos joudumme tilamaan varaosia tai pesemään kalusteen useampaan kertaan.

Kuinka saan rahani?

Mjuk maksaa myyntituottoja kahdesti kuukaudessa kaikille myyjille, joille on kertynyt ansaintoja maksupäivänä (jokainen 15 ja 30 päivä tai seuraavana arkipäivänä). Saat heti tietää kun huonekalusi on varattu ja saat myös erikseen tiedon kun huonekalu on joko toimitettu tai noudettu uuteen kotiinsa. Ansainnat kertyvät, kun 14pv lakisääteinen palautusoikeus on päättynyt joka alkaa heti toimituksen tai noudon jälkeen. Ansainnat maksetaan suoraan tilille.